Tuesday, March 17, 2009

John legend var A LEGEND (undra hur många gånger den kommentaren har slinkit ur), truly! En specifik händelse under konserten fick både mina och Pablos goosebumps att ha rave-fest i våra nackar. I slutet sa han;

- By the way, some of you might have heard, back in the US we now have a new president!
(hela publiken går totalt nuts med lyckotjut)

- I've written a song about the upcoming change which I sang at The Democratic National Convention a couple of weeks ago, here it is!

John börjar spela på sin flygel och sjunger "If you're out there" samtidigt som megaskärmen bakom honom visar ett avancerat bildspel på great people like Ghandi, Mandela, King, Bob Marley, Dalai Lama and so on.... Och i slutet av låten kommer det upp en stor bild på Obama och återigen blir alla i publiken helt uppfyllda med hopp om framtiden och bara tjuter av glädje tillsammana med John Legend, det var stort helt enkelt. Och det är ju inte bara på John Legend konserter detta händer; Barack Obama har blivit en sorts symbol för change och hopp om en bättre framtid, inte bara för USA utan för hela den värld vi lever i.
Lagom press grabben har på sig, hoppas att han lever upp till förväntningarna!

Nu sitter jag med en djungel av häften och mordiskt tunga böcker framför mig, fick använda machete för att komma fram till tangentbrodet Imorgon har jag första tentan för denna terminen samt deadline för en av mina 5 essays, torsdag har jag nummer 2 och på fredag har jag nummer 3 samt deadline för resterande 4 essays där en titel kan vara något i stil med "Aldol condensation using benzaldehyde with acetone", whoppie do!

Efter lite USA har jag mina fötter på svensk mark igen den 3 april!
Back to work!

No comments: