Wednesday, March 04, 2009

MAN

Jo, som ni vet så har ju träning börjat bli en allt större del av mitt liv, igen (träning hörde till mitt förflutna då jag hade glömt hur jäkla skön känslan är efter man tränat, både fysiskt och psykiskt, there's nothing like it).
Om man tänker efter så är det nästan omänskligt, ja omänskligt är faktiskt det rätta ordet för sammanhanget, hur människan går raka vägen mot ett stillasittande smahälle. Det är läskigt, det är nästan så man önskade att man hade mer kroppsbehåring så att man hade kunnat anamma neandertalskulturen med ugga ugga och hela köret, DET är manligt(eller?)!

Med 5000 sidor tjocka biologi och kemi böcker får man med jämna mellanrum ganska grova cravings för att bara läsa en tidning, en sån där man köper när man har lust att "sit back" och bara njuta och teleportera sig rakt in i vardagen. Svenska tidningen MAN som har nylanserats är riktigt jäs just för detta ändamålet. Inte bara tar den upp träning, inte för bodybuilders, utan för sånna som jag och du, som vill tävla mot alla de andra beach 09 grabbar i västra hamnen om vem som kan få mest blickar. Utan den hjälper mig att distansera mig från den brittiska matkulturen (vilken kultur) och den nordbrittiska stylen som faktiskt ibland är mardrömsmaterial (Pablo, Vicky, motaktion?). Rent av allt för att vi män ska må bättre än vad vi redan gör, till och med ett och annat kjoltyg.

Check it out helt enkelt, och låtsas inte som att ni aldrig läser tidingar för det gör ni, you know it, I know it!

No comments: